سوالات متداول

1) آیا شما فقط فروش آنلاین دارید؟

خیر- شما علاوه بر خرید آنلاین میتوانید با مراجعه به محل فروشگاه گل و گیاه ویولا، به صورت حضوری اقلام مورد نیاز خود را خریداری نمایید.

2) فروشگاه گل و گیاه ویولا کجاست؟

تهران، جلال آل احمد، زیر پل یادگار امام، خیابان ارمکان سوم، مجتمع تجاری پاسارگاد، طبقه اول، پلاک 205-31، فروشگاه گل و گیاه ویولا

3) ساعت کاری فروشگاه ویولا را لطفا اعلام نمایید.

هفت روز هفته: 10 صبح الی 10 شب

4) آیا امکان ارسال بنفشه آفریقایی و سایر محصولات به شهرستان را هم دارید؟

بله، به سراسر ایران امکان ارسال وجود دارد.

5) آیا امکان دارد از طرف فروشگاه ویولا جهت انجام امور تعویض خاک، تعویض گلدان، جداسازی، جوانسازی و چکاپ گیاهان از بابت آلودگی به آفات به منزل ما مراجعه کنند؟

بله، فروشگاه ویولا، در راستای جلب نظر شما دوستداران بنفشه آفریقایی، خدمات: تعویض خاک، تعویض گلدان، جداسازی، جوان سازی، چکاپ گیاه از بابت آلودگی به انواع آفت ها، سم پاشی، ارائه مشاوره و طراحی جهت راه اندازی استند نگهداری بنفشه آفریقایی با نور لامپ SMD و … را علاوه بر محل فروشگاه، در محل سکونت یا کار شما ارائه می نماید.

خواهشمند است جهت هماهنگی و دریافت جدول لیست قیمت خدمات در محل، به این شماره در تلگرام/ واتس آپ/ روبیکا و آیگپ پیام دهید: 09336181401

6) آیا فروشگاه ویولا آموزشی در زمینه نگهداری بنفشه آفریقایی دارد؟

بله. لطفا اینجا را مطالعه نمایید.

7) آیا گل و گیاه ویولا در نمایشگاه های فصلی و بین المللی گل و گیاه هم شرکت می کند؟

بله- گل و گیاه ویولا، دارای سابقه چندین دوره شرکت فعال در نمایشگاه های بین المللی و فصلی گل و گیاه تهران می باشد.

نمایشگاه بین المللی گل و گیاه تهران هر ساله، اردیبهشت ماه و نمایشگاه فصلی هر ساله در فصل پاییز، در محل دائمی نمایشگاه های شهرداری تهران به آدرس اتوبان حکیم، خروجی چمران جنوب برگزار می گردد.

8) آیا گل های بنفشه آفریقایی هرگز از بین نمی روند و این گیاه در تمام روزهای سال گل دارد؟

در پاسخ به این پرسش، باید یاداور شد که البته بنفشه آفریقایی گیاهی است که به طور طبیعی باید چهار فصل سال گلدهی داشته باشد، هر بار که این گیاه گل می دهد معمولاً بین 20 تا 30 عدد گل و غنچه روی بوته نمایان می شوند. هر غنچه ای که باز می شود حدود 3 هفته روی ساقه شاداب است و بعد از گذشت سه هفته به تدریج شروع به پژمرده شدن می کند و به تدریج غنچه های جدید باز می شوند. و این روند ادامه پیدا می کند تا جایی که معمولاً بنفشه آفریقایی حدود یک ماه الی یک ماه و نیم گلدار است. بعد از پژمرده شدن تمامی گلها و غنچه ها، گیاه شما بدون گل می شود ولی برگ های آن همچنان سبز و شاداب باقی می مانند. بنفشه آفریقایی به طور میانگین بین سه هفته تا یک ماه استراحت می کند و بعد از این مدت، مجدد غنچه های جدید بین برگ های گیاه نمایان می شوند و گلدهی گیاه شروع می شود. این چرخه به شکل دائم و در طول سال برای بنفشه آفریقایی تکرار می شود. اگر بنفشه آفریقایی شما مدت زمان زیادی است که گلدهی نداشته است پیشنهاد می کنیم ادامه مقالات را مطالعه بفرمایید. در صورت داشتن هر گونه سوال در خصوص نگهداری و پرورش بنفشه آفریقایی می توانید با ما تماس حاصل فرمایید. مطمئن باشید پاسخ خود را با خوشرویی دریافت خواهید نمود.

9) آیا وقتی گل های بنفشه آفریقایی خشک می شوند، باید چیده شوند؟

همان طور که در سوال قبل توضیح داده شد، در طول مدت زمانی که بنفشه آفریقایی گلدار هست، گل های قدیمی پژمرده و پلاسیده می شوند و جای خود را به غنچه ها و گل های جدید می دهند. توصیه می شود حتماً گل های خشک و پلاسیده شده را از گیاه خود جدا کنید و دور بیندازید تا غنچه های جدید باز شوند و ظاهر گیاه شما زیباتر باشد. برای مشاهده نحوه جدا کردن گل های پلاسیده می توانید این ویدیو را مشاهده کنید.

10) چرا بنفشه آفریقایی من گل نمی دهد؟

برخی از عزیزانی که بنفشه آفریقایی نگهداری می کنند، این سوال را مطرح می کنند که با وجود رعایت تمامی شرایط نگهداری، بنفشه آفریقایی شان گل نمی دهد. در پاسخ به این سوال، ذکر چند نکته می تواند بسیار مفید باشد.
الف) نور، نور و باز هم نور! مهم ترین عامل که در گلدهی بنفشه آفریقایی تأثیر دارد، نور است. وجود نور خوب برای رشد تمام گیاهان آپارتمانی لازم است و بنفشه آفریقایی هم از این قاعده مستثنا نیست. اگر نور کمی به بنفشه آفریقایی برسد فقط برگ ها رشد می کنند و گیاه گلدهی نخواهد داشت. اگر منزل شما فاقد نور مناسب است و علاقه مند داشتن بنفشه آفریقایی هستید، به اطلاعتان می رسانیم که خوشبختانه بنفشه آفریقایی را غیر از نور طبیعی با نور مصنوعی و در داخل استندهای بسیار زیبا در هر جا از منزل یا محل کارتان هم میتوانید پرورش دهید.

ب) سایز گلدان مناسب! دومین عاملی که اکثر دوستداران بنفشه آفریقایی از اهمیت آن غافل هستند، سایز گلدان های بنفشه آفریقایی است. بزرگ کردن سایز گلدان های بنفشه آفریقایی اصلاً به نفع این گیاه زیبا نیست. تجربه ما در سال هایی که به مشاوره و عرضه این گیاه زیبا مشغول هستیم، نشان می دهد که اکثر مشتریان تصور می کنند چون گلدان بنفشه آفریقایی که تهیه می کنند کوچک است در اولین فرصت باید گلدان فعلی را تعویض کنند و گیاه را به گلدان بزرگتری منتقل کنند. اما این تصور کاملاً اشتباه است و ما شما را اکیدا از انجام آن منع می کنیم. طبیعت بنفشه آفریقایی به گونه ای است که تنها زمانی گل می دهد که ریشه های گیاه، تمام گلدان را پر کرده باشند. وقتی شما گلدان را بزرگ می کنید عملاً گلدهی گیاه را به تأخیر می اندازید. به وطر معمول، سایز گلدان مناسب برای هر بنفشه آفریقایی باید حداکثر حدود یک سوم قطر بوته آن باشد. برای خرید گلدان های سایز مناسب بنفشه آفریقایی، اینجا کلیک کنید.

ج) آبیاری به موقع! بنفشه آفریقایی را نباید زیاد آبیاری کرد و نه کم. آبیاری زیاد باعث پوسیدگی ریشه های گیاه و آبیاری کم نیز باعث خشک شدن غنچه ها و عدم گلدهی گیاه می شود. توجه به این نکته ضروری است که اگر بنفشه آفریقایی خود را کم آبیاری کنید، ممکن است حتی غنچه های کوچکی تشکیل شوند اما به دلیل نرسیدن آب کافی به آنها، قبل از باز شدن خشک شوند و شما هرگز آن ها را نبینید و تصور کنید گیاه شما گل نمی دهد.

د) استفاده از خاک و کود مناسب! خاک بستری است که شما فراهم می کنید و در گلدان می ریزید و گیاه خود را در آن می کارید ولی کود، ماده تقویتی است که در آب حل می شود تا به شکل دوره ای، گیاه با آن آبیاری گردد. بنفشه آفریقایی خاک مخصوص و کودهای گلدهی و رشد مخصوص به خود را دارد. پیشنهاد می کنیم برای بنفشه آفریقایی های زیبای خود، از خاک های تأیید شده استفاده کنید. هر خاکی که در بازار با نام خاک بنفشه آفریقایی فروخته می شود مناسب پرورش این گیاه نیست. خاک های سنگین و نامناسب، مانع گلدهی گیاه هستند. توصیه می کنیم هر 6 ماه یکبار خاک گلدان های بنفشه آفریقایی خود را تعویض نمایید. این کار باعث رشد بهتر گیاه و گلدهی بیشتر آن خواهد شد. علاوه بر خاک، استفاده از کود تقویتی مناسب بنفشه آفریقایی، عامل مهم و تعیین کننده ای در گلدهی گیاه است. کارشناسان ویولا با تجربه سال ها پرورش بنفشه آفریقایی به شما توصیه می کنند که هرگز از کودهای متفرقه و کودهای نامناسب بنفشه آفریقایی استفاده نکنید. دو نوع کود برای بنفشه آفریقایی وجود دارد، که هر دو باید به شکل همزمان برای بنفشه آفریقایی استفاده شوند. یکی از کودها برای رشد بهتر برگ های گیاه است و دیگری برای گلدهی گیاه باید استفاده گردد. توضیح مربوط به کودهای بنفشه آفریقایی را اینجا میتوانید مطالعه کنید.

11) آیا بنفشه آفریقایی به تعویض خاک احتیاج دارد؟

در پاسخ به این سوال باید گفت که هر شش ماه یکبار لازم هست که خاک گلدان بنفشه آفریقایی تعویض بشود تا گیاه شما طراوت بیشتر و گلدهی بهتر داشته باشد. زیرا پس از مدت زمان شش ماه، خاک گلدان گیاه شما مواد غذایی خود را را از دست می دهد، و از آنجا که بنفشه آفریقایی مرتباً باید با کود تغذیه گردد، بعد از گذشت شش ماه، خاک گلدان شما از نمک های موجود در کود اشباع می شود و این به معنای نیاز گیاه به تعویض خاک است. برای خرید خاک مناسب لطفا اینجا کلیک کنید.

12) چه زمانی برای تعویض خاک مناسب است؟

سعی کنید زمانی اقدام به تعویض خاک گلدان نمایید که بنفشه آفریقایی شما تشنه باشد و زمان آبیاری آن فرا رسیده باشد. زیرا در این حالت ساقه های گیاه نرم تر هستند و تعویض گلدان راحت تر انجام خواهد شد. در صورتی که اگر گیاه شما کاملاً سیراب باشد، برگ های گیاه ترد و شکننده هستند و در نتیجه در حین تعویض خاک و برخورد انگشتان شما با برگ ها احتمال دارد ساقه برگ ها بشکنند و برگ های زیادی از گیاه شما جدا شوند. می توانید برای تعویض خاک گلدانهایتان، در روزهای بنفشه یاری به فروشگاه ویولا مراجعه نمایید.

13) آیا در هر فصلی از سال می توان خاک گلدان های بنفشه آفریقایی را تعویض کرد؟

بله، خوشبختانه بنفشه آفریقایی گیاهی چهار فصل است و شما در تمام طول سال و در هر فصلی از سال، درصورت نیاز گیاه می توانید خاک گلدان را تعویض کنید یا سایز گلدان بنفشه آفریقایی را کمی بزرگتر نمایید.

14) قصد دارم به مسافرت بروم، نگران آبیاری بنفشه هایم هستم، آیا راهکاری برای رفع این نگرانی وجود دارد؟

این پرسشی است که از طرف بیشتر مشتریان فروشگاه ویولا و علاقه مندان بنفشه آفریقایی پرسیده می شود. در تعطیلات تابستان و یا روزهای عید نوروز که اکثراً افراد قصد سفر دارند، مشکل آبیاری بنفشه های آفریقایی در زمان عدم حضور در منزل می تواند نگرانی ایجاد کند. در پاسخ به این پرسش باید گفت بله؛ و بسته به اینکه قصد دارید چند روز به سفر بروید، راهکارهای متفاوتی برای آبیاری در زمان سفر وجود خواهد داشت.

اگر سفر شما کمتر از یک هفته طول می کشد، یک ساعت قبل از اینکه منزل را به قصد سفر ترک نمایید، بنفشه های آفریقایی خود را کاملاً آبیاری نمایید و از سیراب شدن آنها اطمینان حاصل نمایید. در مرحله بعد، روی گلدان هر یک از بنفشه هایتان را با کیسه های شفاف که به خوبی نور را از خود عبور می دهند بپوشانید و حتما چند سوراخ روی کیسه ها ایجاد نمایید تا تهویه هوا به خوبی انجام گیرد. با اینکار رطوبت زیر کیسه شفاف بالا رفته و گیاه شما تا یک هفته بعد و زمانی که شما از سفر بر می گردید نیاز به آبیاری نخواهد داشت.

اگر سفر شما بین یک تا دو هفته طول می کشد، میتونید از روش آبیاری فتیله ای استفاده کنید.

15) با سلام، من استند دارم و از نور مصنوعی برای پرورش بنفشه های آفریقایی خودم استفاده می کنم، قصد دارم به مسافرت بروم، آیا باید لامپ های استند را روشن بگذارم یا خاموش؟

اگر بنفشه های زیبای خود را با نور مصنوعی نگهداری می کنید، پیشنهاد می کنیم برای تنظیم زمان روشن و خاموش شدن لامپ های استند خود، از تایمر های الکتریکی استفاده کنید. استفاده از تایمر باعث می شود لامپ هایی که بالای گیاه شما نصب شده اند، در زمان مقرر روشن شده و به موقع خاموش شوند. برای خرید تایمر می توانید اینجا کلیک کنید.

اگر تایمر در اختیار ندارید، و قصد دارید به مسافرت بروید، پیشنهاد می کنیم لامپ های استند خود را خاموش کنید. خاموش بودن لامپ ها برای مدت زمان کوتاه، نه تنها مشکلی ایجاد نمی کند، بلکه با خاموش کردن لامپ ها، میزان فتوسنتز بنفشه های شما کاهش می یابد و همین موضوع باعث می شود نیاز گیاه به آبیاری نیز کاهش پیدا کند. و در نتیجه تا زمانی که شما از مسافرت برگردید گیاهانتان کاملاً سر حال و شاداب خواهند بود.